Kako se uređuje srpska Vikipedija



Postavio sam pre neki dan na Vikipediju srpsku, stranicu "Dragan Petrović fotograf" Pisao sam dakle sam o sebi. Misleći "da ja zavređujem da budem u ovoj onlajn encilopediji". Urednici Vikipedije su se usprotivili sa obrazloženjem da je praksa Vikipedije da ne može niko sam o sebi pisati, bez obzira što niko nema podatke o datumima izložbi sem umetnika lično. Bez obzira da li je sve istinito napisano. Ali ostala je, prepiska da li su to uopšte vredne fotografije i vredi li uopšte moj rad.

Evo šta mi je urednica sr.Vikiedije Jagoda u prepisci napisala (između ostalog):

... извинићеш, али те две слике које стоје у чланку... Ја не видим никакву уметничку вредност у њима. Један бркати ждероња и тањир супе (која се успут и не види шта је, да нема испод текста, не бих знала да је супа оно на шта треба да обратим пажњу) на столу с нечијим рукама и гомилом пивских флаша. Таквих слика има на гомиле које су сликали разноразни аматери широм Србије. А и шире. Опрости ми на искрености, али ја другачије не умем. Ако си заиста завредео чланак у једној енциклопедији, ово сигурно није начин да га добијеш.

... Драгане, статус уметника се стиче уметничким делима, а не уверавањем јавности да си уметник и писањем дугачких чланака на Википедији у којима наводиш разлоге због којих би те васколика српска јавност (а и шире) требала сматрати уметником. Стрпи се годину, две, три, Википедија ће и тада постојати, па кад организујеш неколико изложби, када се у новинама објави неколико чланака о теби и твојим уметничким делима, већ ће се наћи неко ко ће на Википедији написати чланак о теби и твојој уметности.

... Veruj mi, nisi ni prvi ni poslednji umetnik koji je zalutao ovde i na potpuno isti nacin pokusao da se predstavi. Ostali su samo oni koji su zaista imali podatke za jednu enciklopediju. 



3 comments:

Gabriela said...

dragi dragane,
ovo je fenomenalno!
gospodja jagoda zna ko je umetnik a ko ne i na osnovu svog uverenja je spremna da procenjuje vrednost i znacaj necijeg umetnickog rada!mislim da bi trebalo da napravis jedan rad na tu temu i da "uramis" gdju Jagodu na svom blogu! sto se tice wikipedije, sto si slao text na cirilici? ako hoces, mogu ja ako taj tvoj drug vec to nije da objavim tvoju biografiju na wikipediji, kao galerista!posto otvaram galeriju, valjda je galerija dovolja institucija da gdja iz wikipedije to i poveruje!
ili vidi sa jelenom spaic!
pozdrav, gabriela vasic
uzmi od jelene moj br ili mail pa se javi!
u medjuvremenu,
www.gabrielavasic.com
uzivaj u mom novom sajtu!

Anonymous said...

Pogledala sam albume,i zaista su fenomenalni.Dragan Petrovic je vrstan dokumentarista,u rangu svetskih majstora dokumentarne fotografije kao sto je Richard Billingham. Kao veliki ljubitelj dokumentarne fotografije mogu da kazem da stalno krstarim po internetu i retko se nadje ovako nesto

Anonymous said...

ove fotografije su natopljene kulturološkim, etnološkim i identitetskim vrednostima, njihovim najtananijim izrazima i varijacijama, a imaju i izuzetnu značenjsku dubinu. neposrednost, doživljaj i suočavanje, kroz ove fotografije pronalaze svoje prirodne i intimne puteve, a ovi će se kvaliteti vremenom dodatno pojasniti. samo napred!